Title | A felszabadítás pedagógiája : a kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata |
Publication Type | Szerkesztett könyv |
Kiadás éve | 2022 |
Kiadó | Közélet Iskolája |
Város | Budapest |
Oldalak szám | 475 |
Nyelv | magyar |
Secondary Authors | Udvarhelyi, ÉT |
ISBN | 978-615-01-6359-8 |
Absztrakt | A Közélet Iskolája első kritikai pedagógiai kötetét tartja kezében az ovasó, amely egyben az első magyar nyelvű átfogó szöveggyűjtemény a kritikai pedagógia elméletéről és gyakorlatáról. A kritikai pedagógia célja, hogy a közös tanulási folyamat során a résztvevők felismerjék az őket körülvevő elnyomó társadalmi viszonyokat és ennek a kritikai tudásnak a birtokában a saját életük tudatosabb irányítói legyenek és közösen lépjenek fel a társadalmi igazságosságért - akár a saját ügyükben, akár másokéban. Ezt a folyamatot hívja Paulo Freire brazil szervező és tanár, a kritikai pedagógia alapjainak megteremtője, a kritikai öntudatra ébredésnek vagy felszabadulásnak. A kritikai pedagógia önmagában nem egy pedagógiai módszer, hanem a társadalmi változást célzó pedagógiai filozófia, amelyben a tanulás egy hosszabb távú közös felfedező folyamat, ami nagyon sokféle alakot ölthet. A könyv segítségével az olvasó betekintést nyerhet a kritikai pedagógia elméleti hátterébe s megismerheti ennek a pedagógiai megközelíésnek a magyarországi és nmzetközi gyökereit. Ezen kívül bemutatuk olyan gyakran használt módszereket és saját gyakorlatokat is, amelyeket bárki használhat, aki kritikai pedagógiai munkát szeretne végezni. |
Kulcsszavak | magyar irodalom módszertan pedagógia szociologia |
Gyűjtemény | Szakirodalom |
Raktári jelzet | udv/fel |
Archívumban elérhető | igen |
A felszabadítás pedagógiája : a kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata
Kulcsszavak:
magyar irodalom
módszertan
pedagógia
szociologia