
| Title | A felszabadítás pedagógiája : a kritikai pedagógia elmélete és gyakorlata |
| Publication Type | Szerkesztett könyv |
| Kiadás éve | 2022 |
| Kiadó | Közélet Iskolája |
| Város | Budapest |
| Oldalak szám | 475 |
| Nyelv | magyar |
| Secondary Authors | Udvarhelyi, ÉT |
| ISBN | 978-615-01-6359-8 |
| Absztrakt | A Közélet Iskolája első kritikai pedagógiai kötetét tartja kezében az ovasó, amely egyben az első magyar nyelvű átfogó szöveggyűjtemény a kritikai pedagógia elméletéről és gyakorlatáról. A kritikai pedagógia célja, hogy a közös tanulási folyamat során a résztvevők felismerjék az őket körülvevő elnyomó társadalmi viszonyokat és ennek a kritikai tudásnak a birtokában a saját életük tudatosabb irányítói legyenek és közösen lépjenek fel a társadalmi igazságosságért - akár a saját ügyükben, akár másokéban. Ezt a folyamatot hívja Paulo Freire brazil szervező és tanár, a kritikai pedagógia alapjainak megteremtője, a kritikai öntudatra ébredésnek vagy felszabadulásnak. A kritikai pedagógia önmagában nem egy pedagógiai módszer, hanem a társadalmi változást célzó pedagógiai filozófia, amelyben a tanulás egy hosszabb távú közös felfedező folyamat, ami nagyon sokféle alakot ölthet. A könyv segítségével az olvasó betekintést nyerhet a kritikai pedagógia elméleti hátterébe s megismerheti ennek a pedagógiai megközelíésnek a magyarországi és nmzetközi gyökereit. Ezen kívül bemutatuk olyan gyakran használt módszereket és saját gyakorlatokat is, amelyeket bárki használhat, aki kritikai pedagógiai munkát szeretne végezni. |
| Kulcsszavak | magyar irodalom módszertan pedagógia szociologia |
| Gyűjtemény | Szakirodalom |
| Raktári jelzet | udv/fel |
| Archívumban elérhető | igen |